Łukasz GUZEK, "Funkcja dokumentacji w sztuce współczesnej." / "The function of documentation in contemporary art." Bibliografia - Biblography
Ankersmit, F. Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii, Kraków 2004.
Ankersmit, F. "Sześć tez o narratywistycznej filozofii historii." W: Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii, Kraków 2004.
Borowski W. "Pseudoawangarda," Kultura, nr 11 (1975).
Bürger, P. Teoria awangardy, Kraków 2006.
Guzek, Ł. "Sposób użycia pojęcia kontekstu przez Josepha Kosutha i Jana Świdzińskiego." W: Wokół sporów o definicję sztuki. Miejsce konceptualizmu, kontekstualizmu, i sztuki pojęciowej w historii sztuki najnowszej, Gorzów Wielkopolski 2009.
Guzek, Ł. Sztuka instalacji, Warszawa 2007.
Kostołowski, A. "Szkice do programu sztuki etycznej." W: 70-80 Nowe zjawiska w sztuce polskiej lat siedemdziesiątych. Teksty koncepcje, Sopot 1980.
Lachowski, M. Awangarda wobec instytucji, Lublin 2006.
Lyotard, J. F. "Foreword: after the words." W" J. Kosuth, Art after Philosophy and After, Cambridge, London, 1991.
Nader L. Konceptualizm w PRL, Warszawa 2009.
Pawłowski, T. Tworzenie pojęć w naukach humanistycznych, Warszawa 1986.
Porębski, M. "Dyskurs," Tygodnik Powszechny, nr 19 (2001).
Świdziński, J. Sztuka, społeczeństwo i samoświadomość, Warszawa 2009.
Świdziński, J. Sztuka i jej kontekst, Piotrków Trybunalski 2009.
Tadeusz Kantor z archiwum galerii Foksal, red. M. Jurkiewicz, J. Mytkowska, A. Przywara, Warszawa 1998.
Woźnica, M. "Konceptualizm a kontekstualizm." W: Żywa Galeria. Łódzki progresywny ruch artystyczny 1969-1981, red. J. Robakowski, Łódź 2000.
http://www.swidzinski.art.pl
*
Elżbieta WYSOCKA, "Re-enactment, czyli niekonserwatywna konserwacja sztuki performance." / "Re-enactment: i.e. a non-conservative conservation of the performance art." Bibliografia - Biblography
Phelan, P. Unmarked: The Politics of Performance, New York 1993.
E. Mattes, F. Mattes, "Re-enactment of Marina Abramović and Ulay's Imponderabilia,"
http://www.reakt.org/texts/reakt_7_imponderabilia.pdf
"Echoes of Art: Emulation As a Preservation Strategy," Solomon R. Guggenheim Museum, 8.V.2004, http://www.variablemedia.net/e/echoes/morn_text.htm#after_intro
http://www.seveneasypieces.com/
http://variablemediaquestionnaire.net/
http://www.variablemedia.net/e/echoes/index.html
*
MagdaLena STRZAŁKOWSKA, "Ethosoficzne przesłanki estetyki Bogusława Jasińskiego." / "Ehtosophical reasons of Bogusław Jsiński's aesthetic." Bibliografia - Biblography
Jasiński, B. "Dialog," [niepublikowany].
Jasiński, B. "Zasłyszenia," [niepublikowany].
Jasiński, B. Estetyka po estetyce. Prolegomena do ontologii procesu twórczego, Warszawa 2008.
Jasiński, B. Tezy o ethosofii = Theses on Ethosophy, Olsztyn-Warszawa 1992.
Jasiński, B. Zagubiony ethos, Warszawa 1994.
Jasiński, B. Istnieć znaczy tworzyć, Warszawa 1986.
Jasiński, B. Sztuka?- Tylko wtedy, kiedy jestem, Warszawa 2009.
Jasiński, B. Filozofia XX wieku: od buntu rozumu do pokory istnienia, Warszawa 1990.
Jasiński, B. "Fragment," Twórczość, nr 8 (2007): 69-79.
Jasińska, A. i R. Siemieńska, Wzory osobowe socjalizmu, Warszawa 1978.
Marks, K. "Rękopisy ekonomiczno-filozoficzne z 1844 r." W: K. Marks, Dzieła, tom 1, Warszawa 1960, s. 547.
|